2014-10-19

Könyvmoly Párbaj – Az Ötödik (jelentkezés)

Újabb kihívásban veszek részt, ám most lényegesen egyszerűbb a helyzet, mint a nyári Read-a Thon volt, ugyanis a Könyvmoly Párbaj nem egy hétig, hanem egy évig tart. A lényege a várólistánk csökkentése, viszont én személy szerint inkább az olvasás élményét látom benne, no meg egy kis kihívást, megmérettetést. Nem gondolom azt, hogy ne tudnám elolvasni a listámon szereplő könyveimet, inkább azért lehet necces a történet, mert erősen a hangulatomtól függ, hogy mit olvasok, illetve nekem mindig kilóméteres a kívánságlistám, na meg amikor elszabadulok akár online, akár élőben a könyvek között, rááldozható kerettel, akkor persze, hogy a friss husi kell először, miután megszereztem. Illetve folyamatosan jelennek meg a jobbnál-jobb könyvek, de aki szeret olvasni, és hasonló cipőben is jár, annak nem kell ecsetelni :D


De hogy mi is ez a Könyvmoly Párbaj? A fenti linkre ha rákattintotok, akkor megtudhatjátok, részletes leírás van a bejegyzésben a szervezőktől. Tetszenek a szabályok, átláthatóak, és az elvárások is abszolút teljesíthetőek. Persze azzal lehetnek gondok, hogy mely művek kerüljenek fel a listákra. Én 11 könyvvel jelentkeztem, és mutatom is, hogy hogy néznek ki eme sorok:


A lista:
Stephen King - Joyland
Gayle Forman - Hová tűntél? 
J. D. Salinger - Zabhegyező
Stephen King - Minden sötét, csillag sehol

B lista:
Stephen King - Rémautó
Stephen King - Halálos árnyék
Erik Axl Sund - Éhség
Henning Mankell - Riga kutyái
Richard Castle - Heat Rises / Hőségriadó
Henning Mankell - A gyilkosnak nincs arca
Dolores Redondo - A láthatatlan őrző
Paulo Coelho - Veronika meg akar halni
Brian McGreevy - Hemlock Grove
Erik Axl Sund - Bomlás


Tulajdonképpen ezek a listák a kívánságlistám és a várólistám ötvözeteként épülnek fel, illetve most kicsit Ti is bepillantást kaphattok abba, hogy a közeljövőben milyen jellegű bejegyzésekre számíthattok. Vannak olyan kötetek mindkét sorozatban, amelyek még nincsenek meg, illetve a nagyobb részük természetesen már a polcomon várja, hogy elolvassam. És ha már elhintettem pár morzsát, akkor kaptok még pár plusz infót: a kihívás startolásakor Mankell-től A gyilkosnak nincs arca című regényt tervezem elkezdeni, majd a Riga kutyáival folytatom, ha minden a terv szerint alakul. A kettő között pedig elméletileg megjelenik Stephen King újdonsága, a Mr. Mercedes, amely nekem a Joker könyvem :)

Ezzel a bejegyzéssel pedig szeretnék mindenkit arra bíztatni, hogy nevezzen bloggal, akár álnéven és titokban, akár felvállalva a polgári nevét, mert szerintem jó ötlet, ha pedig egyébként is könyvmoly vagy, akkor leírni az élményeket egy plusz dolog, és nem okozhat nehézséget :) Remélem lesz néhány olyan bátor és lelkes könyvmoly, aki létrehoz eme alkalomból blogot, mert megéri, tényleg. Legalábbis én tényleg imádom :) Egyébként pedig szerintem nem csak könyves bloggal lehet jelentkezni, szóvaj tényleg hajrá, fiúk-lányok!


8 megjegyzés:

  1. A Rémautó nagyon jó volt. Évekig állt a polcomon, nem nagyon akartam nekikezdeni, valahogy nem fogott meg a téma. Aztán mégis csak elővettem, egy percig sem bántam meg :) A Nagy Gatsby számomra csalódás volt, de nem írom le végleg, pár év múlva előveszem újra, hátha csak olyan pillanatomban olvastam el, amikor nem voltam fogékony rá. A Minden sötét, csillag sehol pedig zseniális! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Christine-t olvastad már? Én azért vettem meg a Rémautót, mert elvileg valamilyen szinten annak a folytatása :) Kicsit óczkodok most tőle én is, de nincs mese, nem hagyunk olvasatlan könyveket a polcomon, egyszer sorra fog kerülni :D

      A B lista első három eleme szeerintem TIK-es lesz, nehéz is őket beszerezni, plusz valahol a könyvtárazást is el kell kezdeni. Úgy pedig nem akkora csalódás egy csalódás :D

      A Minden sötét, csillag sehol egyik novellájából nemsokára jön a film, szóval azt is nagyon hamar el kellene olvasni, mert moziban szeretném megnézni :)))

      Ha van egy kis időd, mindenképp jelentkezz te is :) Plusz Tipegő Zombira gondoltam még, hogy ha belefér az idejébe, akkor mindenképp jöjjön ő is ^^

      Törlés
    2. Igen, kapcsolódik hozzá :3 Jajj nagyon jó könyv, én alig tudtam letenni. Van egy fürdőszobás könyvem és egy "rendes". Az előbbit mindig fürdés közben olvasom, általában azokat, amik annyira nem érdekelnek. Ez is fürdőszobásnak indult,de aztán beleragadt a kezembe :D:D:D
      Köszönöm a meghívást, de úgy néz ki,hogy most már nem lesz ennyi szabadidőm (szerencsére munka miatt:D). Viszont a listám csak bővül és bővül, szóval ideje lesz belehúznom.

      Törlés
  2. Érdekes, hogy pont most írtál erről a Párbajról, mert napok óta gondolkozom, hogy nevezzek-e, de aztán nem láttam benne nagyobb kihívást (ennél több könyv listázása egy évre jelentette volna nekem igazán a kihívást, másrészt mindegyik könyvhöz írok véleményt...), és igazából nem is értem, mitől "párbaj"... :)
    De örülök, hogy te neveztél, a listádról csak két könyvet olvastam már: a Veronika meg akar halni (jó volt, de azért annyira mégsem, olvastam Coelhótól sokkal jobb könyveket is/illetve a témában is sokkal jobbakat) és a Nagy Gatsby (az viszont nagyon ütős, én nagyon szerettem).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valóban nagyobb kihívás lett volna, ha mondjuk 30-40 könyvnek kellett volna felkerülnie a listára, viszont véleményem szerint - és magamból kiindulva - nem csak a most megadott köteteket tervezzük elolvasni egy év alatt, szóval inkább az benne a kihívás, hogy ezek is el legyenek olvasva, ne maradjanak olvasatlanul a polcon :)

      A Veronikát én is olvastam már, nekem kifejezetten tetszett (míg a többi Coelho finoman szólva sem jött be), plusz a témája miatt ért már az újraolvasás. Neked melyik ásik művei tetszettek? Kíváncsi volnék :)

      Törlés
    2. Engedd meg, hogy szervezőként megpróbáljak választ adni a kérdésedre. :)

      Bár a játék nevét nem én adtam, én csak a harmadik óta vagyok szervező, személy szerint két okból érzem ezt az egészet Párbajnak. Az egyik, hogy ugyan nagyon egyszerűnek tűnik a feladat egy átlag moly számára, és minden évben nagyon sok jelentkezőnk van, a teljesítők száma ehhez képest minden évben mégis elenyésző. Összesen 7-8 fő szokta teljesíteni a játékot, ami azt mutatja, hogy valamiért mégsem olyan könnyű ez a feladat, mint elsőre látszik. Kinek időhiány miatt, kinek a listán szereplő művek miatt, kinek egész más okból. A másik, hogy ahogy a leírásban is két fő feladat szerepel, úgy a játék neve is erre a két dologra utal. A Könyvmoly utal arra, hogy értelemszerűen itt bizony olvasni kell, míg a Párbaj magukra a bejegyzésekre mutat rá, hisz a játék végén a teljesítők olvasónaplóit mind a zsűri, mind a többi játékos értékeli, ezzel a bejegyzések írása nem csak szimpla értékeléssé, hanem egyfajta versenyelemekké növik ki magukat.

      Remélem, sikerült érthetően leírnom a gondolataimat. :)

      Törlés
  3. B lista illusztris, csak valaki mondja már meg, hogy honnan szerzi a Ne bántsátok a feketerigót! Se könyvtár, se Libri....:( Mindig nézegetem a párbajokat, de nem merek nevezni, mert ki tudja, hogy jön össze az élet. Inkább csak utazókönyveket szoktam indítani :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A szegedi egyetemi könyvtárban rákerestem, és kapásból 4 elérhető példányt dobott ki a Ne bántsátok a feketerigót! című könyvből :) Megvásárolni pedig szerintem antikváriumból lehetséges, amikor nézegettem, akkor volt elérhető példány.

      Én úgy voltam vele, hogy 10 könyvet 2 hónap alatt is elolvasok (mondjuk jelen felállásban az egyetem mellett inkább három), plusz csupa olyat válogattam össze, amikre régóta fáj a fogam, és máris teljesíthető :)

      Törlés

Egyetértesz? Vagy hiányérzeted van a bejegyzéssel kapcsolatban? Írd meg! Minden megjegyzésnek örülök, mindig kíváncsi vagyok, hogy ti mit gondoltok :)