2014-12-29

Várólistacsökkentés 2015

2014 a listák éve a blogon, legalábbis egyre inkább úgy tűnik :D Így decemberben, az év végén jelentkeztem Lobo évente meghirdetett várólistacsökkentő kihívására is, amelynek lényege, hogy legalább fél éves könyveket olvassunk el, és az év hónapjaihoz igazodva, szám szerint 12-t. Én alternatív listát is készítettem, avagy biztos, ami biztos, aztán hajrá :D

Ahogyan lentebb láthatjátok, olyan listákat állítottam össze, amikbe kerültek mai, kortárs könyvek, és klasszikusok is, továbbá na, szemezgettem a saját kis, önmagam felé állított, 1001 könyves kihívásról/listáról is, mindezt abban a szellemben, hogy kicsit kilépjek a komfortzónámból, és olyan könyveket is olvassak, amikről még esetlegesen életemben nem hallottam, vagy amik egyáltalán nem megszokottak. Természetesen a szakomat sem hazudtoltam meg, és az oroszok is képviseltetik magukat szép számmal :) No de íme a két lista:

Várólistacsökkentés 2015 – Polcom a Molyon
Henning Mankell: A gyilkosnak nincs arca 
Henning Mankell: Riga kutyái 
J. D. Salinger: Zabhegyező 
Paulo Coelho: Az ördög és Prym kisasszony 
Brian McGreevy: Hemlock Grove
Alekszandr Szergejevics Puskin: Anyegin 
Anthony Burgess: Gépnarancs
J. R. R. Tolkien: A hobbit
Hilary Duff: True
Paulo Coelho: Brida
George Orwell: 1984
Brian McGreevy: Hemlock Grove

Várólistacsökkentés 2015 / Alternatív lista Polcom a Molyon
Stephen King: A búra alatt 
Stephen King: Minden sötét, csillag sehol
Nyikolaj Vasziljevics Gogol: A köpönyeg
Lev Tolsztoj: Anna Karenina
Richard Castle: Heat Rises – Hőségriadó 
Joe Hill: 20th Century Ghosts
Gustave Flaubert: Bovaryné 
Olga Grushin: Szuhanov álomélete
Jeffrey Eugenides: Öngyilkos szüzek
James Dashner: Az Útvesztő 
Stephen King: Joyland 

A célom az, hogy az itthon tornyosuló könyveket is csökkentsem, illetve egy kicsit a könyvtárba is eljárjak (habár ezzel szeptember óta nem volt problémám, hála a TIK-nek <3). A tervem az, hogy amint elolvastam a listákról egy könyvet, azt félkövér betűvel jelölöm, illetve linkelem is a bejegyzést hozzá (ugyan úgy, mint a Könyvmoly Párbajnál vagy az 1001 könyves listánál). Kíváncsi vagyok, hogy sikerülni fog-e, na nem az olvasnivaló mennyisége miatt, hanem inkább azért, mert nálam nagyon hangulatfüggő, hogy mit szeretnék olvasni legközelebb.

Jó olvasgatást kívánok mindenkinek 2015-ben is, illetve hajrá a várólistacsökkentős kollégáknak és kollegináknak :) A többiek bejegyzése: Dóri, Zakkant,


8 megjegyzés:

  1. jókat válogattál össze, legalábbis amit ismerek :) meg én is szeretnék belőle párat elolvasni... szívesen jelentkeznék, de a várólistám fele olyasmi lenne, amit olvastam nagyon régen, évekkel ezelőtt, akár általánosban, és most újra el kell olvasnom. (magyartanár leszek, és van pár régi-régi kötelező, amire annyira nem emlékszem :D)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó értem. A szakmához kitartást kívánok! A Várólistacsökkentés egyik alapszabálya pedig, hogy újraolvasás nem ér, szóval mindenkinek "új" könyveket kell összeválogatnia, amik fél évnél régebbiek is. Elsőre fura lehet, de nem nehéz ilyen listát állítani :) De hajrá az olvasgatáshoz, én bevallom, nem igazán kedvelem a magyar irodalmat (de ahogy ismerem magam, ez lehet majd változik).

      Törlés
  2. Köszi a linkelést :) Jó könyveket válogattál össze ;) A Zabhegyező régi kedvencem, a Mester és Margarita is megéri a ráfordított időt (még ha nehéznek is tűnik majd), A hobbit (<3), az Öngyilkos szüzeket idén olvastam, ajánlom abból majd a filmet is ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazán nincs mit. Amint megtalálom minden "ismerős" bejegyzését, mindenkit belinkelek, de hirtelen csak a tiedet leltem meg :D
      Akkor úgy nézem, hogy A Mester és Margarita olyasmi ilyen szempontból, mint a Bűn és Bűnhődés, mert az is kemény olvasmány, még mindig nem jutottam vele dűlőre, de ettől független tetszik. Csak most pihentetem picit. A hobbit-Gyűrűk ura-Tolkien világa eddig zusammen kimaradt, szóval kíváncsian várom :D Ó, akkor mindenképp beiktatom majd a filmet is, igaz, azt keveset nézek, szóval próbálok az arra érdemesekre szoritkozni :)

      Törlés
  3. Nagyon jó lista :) A 1984 nagyon jó! A búra alatt engem is érdekel :) Sok sikert!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! Az 1984-et ősszel vettem meg, csak közben még a könyvtárhasználat is bejött... De 2015-ben mindenképpen sorra kerül :D

      Törlés
  4. De szép kis lista :) Hajrá hozzá! Az ördög és Prym kisasszonyt anno amikor megjelent meg is vettem, és bár már elég régen volt, még mindig élénken él bennem. Tanulságos olvasmány volt :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A híres Veronika meg akar halni folytatása valamilyen vonatkozásban, azt hiszem. Coelhoban csalódtam, de ezt a két könyvét még mindenképp el szeretném olvasni, hátha javít még :)

      Törlés

Egyetértesz? Vagy hiányérzeted van a bejegyzéssel kapcsolatban? Írd meg! Minden megjegyzésnek örülök, mindig kíváncsi vagyok, hogy ti mit gondoltok :)