2017-07-26

Jens Lapidus – Eltörölve

FÜLSZÖVEG: Värmdö szigetéről, egy magányosan álló házból riasztás érkezik a távfelügyelet központjába. Amikor a kiküldött őr benyit, szörnyű látvány fogadja: egy ember felismerhetetlenné vált holtteste. A tetthely közelében egy súlyosan sérült fiatalembert is találnak, akit hamarosan őrizetbe vesznek mint a brutális gyilkosság gyanúsítottját. A fiatalember Emelie Janssont kéri fel védőügyvédnek, aki, bár valójában gazdasági jogász, neki is lát az ügy felgöngyölítésének. Hamarosan nagy szüksége lesz azonban segítője, a börtönviselt Teddy tapasztalataira. Az ügy ugyanis igencsak húzósnak bizonyul, és gyökerei mélyen a stockholmi alvilágba nyúlnak, ahol a múlt folyton kísért, a tétek átkozottul magasak, és ahol egy embernek bármikor nyoma veszhet…


INFORMÁCIÓ:
Kiadó: Animus Kiadó Kft. 
Oldalak száma: 464
Borító: FÜLES, KARTONÁLT
Súly: 468 g
ISBN: 9789633244432
Nyelv: MAGYAR
Kiadás éve: 2016 
Sorozat: SKANDINÁV KRIMIK 
Fordító: Erdődy Andrea
Eredeti cím: Sthlm delete...

SZERINTEM: Huh, ez a könyv....őszinte leszek, beleolvasgattam néhány molyos értékelésbe, és nagyjából mindenki az egekig magasztalja, ám ezzel ellentétben nekem valahogy rettenetesen nehezen és lassan csúszott, nem is igazán tetszett, a slussz poén pedig az egészben az, hogy gyakorlatilag leírni sem tudom, hogy teljesen konkrétan miért....Avagy minden könyves blogger rémálma.

Maga a történet a kedvenc városomban, Stockholmban játszódik, és nagyon sok konkrét helyet említenek is a városban, ami nekem bevallom, eléggé guilty pleasure egy könyvben, és imádom, olyankor általában vigyorgok olvasás közben, mint a vadalma, és azt hiszem, az Eltörölvében ez volt számomra az olvasás mondhatni csúcspontja.

Loke betette a pendrive-ot a számítógépébe, és a finn kompon készült film máris láthatóvá vált a képernyőn. Teddynek már az is legalább egy órájába került volna, hogy kitalálja, melyik lyukba kell betenni azt a vackot.

És hogy hol csúszott el az olvasásélmény? Mindent összevetve talán ott, hogy nagyon sok szálon fut a történet, különböző idősíkokon, rengeteg szereplővel, akik közül igazán egyiket sem tudtam megkedvelni, vagy hozzám közelinek érezni, így pedig egy ponton elveszítettem a fonalat mind a cselekménnyel, mind a karakterekkel kapcsolatosan. Ez pedig valahogy azt is magával hozta, hogy nagyon sok ideig olvastam, vagyis inkább tologattam magam előtt a könyvet, mindig valami másba is "belecsípve".

Mindezzel ellentétben úgy gondolom, hogy le a kalappal az író előtt, hiszen elég szövevényes és bonyolult a regény, ezt kitalálni és megírni nem lehetett piskóta. Azt hiszem, hogy ha máskor talál meg az Eltörölve, akkor akár azt is mondhattam volna, hogy ez zseniális, és imádom, de jelenleg a rosszkor voltam rossz helyen fordulatba illik csak bele, amit sajnálok.

(Skandináv) krimirajongók, akik az informatika iránt is érdeklődtök tegyetek egy próbát, végtére is ahogy már említettem, jelenleg én lógok ki a  mindenki szerette-sorból ezzel a véleménnyel, hogy nem jött be a könyv.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Egyetértesz? Vagy hiányérzeted van a bejegyzéssel kapcsolatban? Írd meg! Minden megjegyzésnek örülök, mindig kíváncsi vagyok, hogy ti mit gondoltok :)