2017-08-02

Tittel Kinga – Mesélő ​Budapest

FÜLSZÖVEG: Hallottál már a hídmesterekről és arról, mi a feladatuk? Tudod-e, ki volt Budapest vőlegénye, és miért hívták kockás bárónak? Gondoltad volna, hogy Európában azért épült elsőként nálunk földalatti, mert az Andrássy utat akkoriban gyönyörű fakocka burkolat fedte, melyet nem akarták tönkretenni a sínekkel? Tudod-e, miért van hét tornya a Halászbástyának? És miért nincsenek felhőkarcolók Budapesten? 
Ha mindezt és még ennél is sokkal több érdekességet szeretnél megtudni gyönyörű fővárosunkról, akkor feltétlenül hallgasd meg, miről mesél Budapest.

A Mesélő Budapest egy családi útikönyv, de akár hétköznapi közlekedés vagy épp osztálykirándulások alkalmával is élvezettel lapozgatható. Számtalan fotó és egyedi térkép, érdekességek, különlegességek, fogalomtár és Ki kicsoda? teszi a kötetet még színesebbé és izgalmasabbá.


INFORMÁCIÓ:
Kiadó: KOLIBRI GYEREKKÖNYVKIADÓ KFT 
Oldalak száma: 303
Borító: FÜLES, KARTONÁLT
Súly: 624 g
ISBN: 9786155501708
Nyelv: MAGYAR
Kiadás éve: 2016 
Illusztráció: SZÍNES RAJZOK ÉS KÉPEK
Illusztrátor: Kecskés Judit

A könyv ezen a linken online elérhető.

SZERINTEM: Ez az a könyv, ami még a megjelenése előtt is hihetetlenül érdekelt már, de most, hogy elolvastam és a kezemben tarthattam minden várakozásomat felülmúlta, gyakorlatilag egy csoda ez a könyv. És sajnos mindezzel együtt hihetetlenül alulértékelt, legalábbis abból ítélve, amit a Molyon láttam – túl kevesen olvassák, túl kevesen tudnak a létezéséről.

Alapvetően egy elég kíváncsi embernek tartom magam, szóval elég frusztráló volt, amikor felköltöztem Budapestre, és semmit nem ismertem, hogy bárkit megkérdeztem erről vagy arról (miért hívják az Astoriát Astoriának példának okáért), egyik ismerősöm sem tudta, és nem is érdekelte őket. Úgy van és kész, megrántották a vállukat, kit érdekel. Engem. Én Szegeden volt, hogy saját kedvtelésből "idegenvezettem" ismerősöket, barátokat, mert ismerem a városomat, az épületeket, a szobrokat, a helyeket, és így tovább. Szóval a Mesélő Budapest számomra eléggé guilty pleasure volt, amikor a kezembe vettem.

Alapvetően gyerekeknek íródott, de szerintem a felnőttek körében is tökéletesen megállja a helyét, hiszen rengeteg információt tartalmaz, mindezt pedig közérthetően és izgalmasan megfogalmazva, kezdve például egy néhány oldalas történelmi áttekintéssel hazánkról, majd pedig előbb Buda, Pest, végül pedig Óbuda bemutatásával, mindezt érdekesen és interaktívan, olyan kiegészítő információkkal, mint például hogy kik voltak a huszárok, és honnan kapták a nevüket; mit jelent egy-egy lovas szobornál, ha kettő, három, vagy négy lábbal áll a talapzaton; vagy ott van például egy vallási áttekintő, illetve az építészeti stílusokról is olvashatunk közérthetően. Az a jó ebben a könyvben, hogy olyasmi feelingje van, mintha egy történelemkönyvet tartana az ember a kezében, de közben mégsem, hiszen a törikönyvekből jól megszokott unalmas és száraz, csakis a tényekre szorítkozó leírások helyett a Mesélő Budapest játszva navigálja az olvasót a városban, mindezt ötletes és kreatív grafikákkal, és csodaszép fényképekkel megsépkelve.

Mialatt olvastam (és utaztam, emberekkel találkoztam), jó pár ismerős kezébe adtam, hogy tessék, nézzétek meg ti is, hogy mennyire szép – ebben pedig mindenki egyet is értett, illetve ami tényleg csak egy plusz, de hihetetlenül erős új könyv illata van, amit én nagyon szeretek :)

Ez az a könyv, aminél azt hiszem, hogy mindenki rácsodálkozhat, hogy mennyi izgalmat, és mennyi újdonságot tartogat a magyar főváros rejtelmeiről, szóval mindenkinek ajánlom, aki kíváncsi Budapest titkaira – akár itt él, akár nem –, azoknak pedig elengedhetetlen beszereznivaló, akik kirándulni jönnek a fővárosba, és nem elavult, unalmas útikönyvek oldalairól akarják felfedezni a várost.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Egyetértesz? Vagy hiányérzeted van a bejegyzéssel kapcsolatban? Írd meg! Minden megjegyzésnek örülök, mindig kíváncsi vagyok, hogy ti mit gondoltok :)