2017-09-19

Michelle Frances – A ​barátnő

FÜLSZÖVEG: Egy lány. Egy fiú. És egy hazugság, ami mindent megváltoztat.

Laurának mindene megvan. Sikeres karrier, hosszú, boldog házasság egy gazdag férfival, és huszonéves fia, a kedves, jóképű és tehetséges Daniel. 

Ámde Daniel találkozik Cherryvel. 

A lány fiatal, gyönyörű és okos, de lehetőségei közel sem érnek fel azzal, amit barátjának tud adni a családja. Így aztán mindennél jobban vágyik arra, hogy új családja befogadja. De Laura gyanút fog – úgy érzi, Cherry nem az, akinek látszik. 

És milyen igaza van…

Michelle Frances bemutatkozó thrillere napok alatt az Amazon No1 bestsellere lett, a kritikák pedig, mint a thriller műfaj jövőbeli klasszikusáról beszélnek az írónőről.


INFORMÁCIÓ:
Kiadó: 21. Század Kiadó 
Oldalak száma: 400
Borító: PUHATÁBLÁS
Súly: 320 g
ISBN: 9786155638848
Nyelv: MAGYAR
Kiadás éve: 2017 
Fordító:Borbély Judit Bernadett
Eredeti cím: The Girlfriend

SZERINTEM: Kíváncsi voltam nagyon erre a könyvre, mert őszintén szólva túl sokat nem tudtam kibogozni a fülszövegből, meg aztán nem is olvastam igazán el (nem szoktam, ez is valahogy része annak, hogy legyen meglepi a könyv), így pedig talán még nagyobb feszültségben tartott egy ideig.

Mert sajnos részben kiszámítható egy idő után, hogy mi fog történni, de ezzel szemben mégis lebilincselő volt, és érdekes, és tulajdonképpen morális dilemmát is felvetett bennem, hogy titkon kinek is kellene "szurkolnom". Ilyet mindig szoktam, de itt igazából hiába hajlottam Cherry felé, jobban belegondolva az ő karaktere volt a legvisszataszítóbb az egész könyvben, mégis együtt tudtam érezni vele – igen, ilyenek a pszichopaták, tudom :) Ebből kifolyólag pedig így visszagondolva borzongató, hogy a lány a kapcsolatot nem érzelmi, hanem pénz alapon élte meg, a másik oldalról pedig hihetetlen, hogy ha valaki ilyesmit tesz, akkor azt a másik egyáltalán nem realizálja, nem támadnak benne kétségek... Nem, nem szeretném lelőni a lényeget, de tényleg nagyon sok kérdést vetett fel, és azt hiszem, hogy ezek a kérdések nem is mindig csak a fikció talaján működhetnének, hanem a való életben is.

A műfaj pszichológiai thriller, ám nekem valahogy ez sem annyira passzolt: nem féltem, nem telepedett rám a sztori (volt már olyan, ami máshogy, és durvábban hatott rám), és sokkal inkább az egyik szereplőnek, Laurának lehetett thriller ez az egész – nekem, mint olvasónak, aki szereti az ilyen könyveket inkább csak izgalmas volt, hogy merre tart a történet, és hogyan alakulnak a szálak. Az a fajta könyv volt, amit egyszer elkezdesz olvasni, aztán alig bírod letenni; olvasás közben pedig csak úgy rohannak az oldalak, szóval ha szeretitek a műfajt, akkor mindenképpen ajánlom.

Összességében viszont nem tudom azt mondani, hogy kiemelkedő lenne, vagy hogy hihetetlenül magasztalnám – nyilván 2017-ben már nincs új a nap alatt –, viszont tényleg szuper szórakozás, és lebilincselő olvasmány mindennel együtt. És ilyen könyvek is kellenek, mert nem érzem úgy, hogy csak azért olvashatnánk el valamit, mert valamiben kiemelkedik, olvasni a puszta szórakozásért is érdemes. A barátnő pedig a műfaj kedvelőinek elég jó szórakozás lehet.


2 megjegyzés:

  1. Szia,engem is érdekel a könyv és végre olvashattam valakitől véleményt mielőtt megveszem és hozzákezdek :D
    Ha megkérdezhetem melyik könyv volt az ami nagyon durván hatott rád? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia :) Az Állattemető és a Madarak a dobozban határozottan olyan volt, amitől rémálmaim is voltak :)

      Törlés

Egyetértesz? Vagy hiányérzeted van a bejegyzéssel kapcsolatban? Írd meg! Minden megjegyzésnek örülök, mindig kíváncsi vagyok, hogy ti mit gondoltok :)