2017-10-10

Pamela Meyer – Verj ​át, ha tudsz!

FÜLSZÖVEG: Ismerőseink, ​családtagjaink, kollégáink, a vállalati értékesítők – egy szóval gyakorlatilag mindenki – egyfolytában hazudik nekünk. Egyikünknek sincs immunitása a ránk zúduló hazugságok ellen, úgyhogy mindannyian a csalás áldozatai vagyunk. A témát egymástól függetlenül vizsgáló kutatók jutottak ugyanarra az eredményre: az átlagembert minden áldott nap közel 200 alkalommal traktálják valami valótlansággal. 

Most végre létrejött valami, ami a védelmünkre lehet. A Verj át, ha tudsz! három különböző elméletből és gyakorlatból – az arckifejezések helyes értelmezéséből, a kihallgatási technikák alkalmazásából és a hazugságvizsgáló kutatások átfogó összehasonlításából – hoz létre új diszciplínát, kifejezetten azzal a céllal, hogy megtanítsa az üzleti élet szereplőit arra, miként lehet a leghatékonyabban felderíteni a csalást, és ezáltal képessé tegye őket arra, hogy a rejtett háttér információk birtokában hozhassák meg fontos üzleti döntéseiket és vághassanak bele sorsdöntő tranzakciók lebonyolításába. 


INFORMÁCIÓ:
Kiadó: 21. Század Kiadó 
Oldalak száma: 320
Borító: PUHATÁBLÁS, RAGASZTÓKÖTÖTT
Súly: 256 g
ISBN: 9786155373428
Nyelv: MAGYAR
Kiadás éve: 2015 
Illusztráció: FEKETE-FEHÉR KÉPEKKEL
Fordító: Gömöri Péter

SZERINTEM: Sokszor leírtam már itt a blogon, hogy mennyire érdekel a pszichológia, akár elméleti síkon, akár ez a testbeszédes, gyakorlatibb része, így rögtön megakadt a szemem ezen a könyvön a kiadó oldalán. Igaz, elöljáróban elmondom, hogy profi hazugságvadász a kötet elolvasása után sem lettem (sajnos).

A könyv az elején azt ígéri, hogy ha elolvasod, akkor 60%-kal nagyobb arányban szűrheted ki a füllentéseket, hazugságokat az életedben. Nekem ez valahogy nem sikerül, szerintem ehhez túl félénk és ideges vagyok. de konkrét következtetéseket rövid távon azért nem vonnék le.

Pamela Meyer végigvesz nagyon sok dolgot, hogy egyrészt hogyan ejthetnek át bennünket, másrészt – és nyilván ez itt a fontosabb –, hogy hogyan leplezhetjük le ezeket a kisebb-nagyobb füllentéseket. Érdekes, hogy nem csak a testbeszéd és a mimika, de például a szövegszerkezet is nagyon beszédes (ez nekem bölcsészként külön csemege), ha pedig valakinek jó képessége van más emberekkel való kapcsolatteremtésben, akkor igazán telitalálat lehet ez a könyv – nekem nem igazán komfortos ez a téma, így szerintem ezért is érzem azt, hogy nekem nem sikerült úgy és annyit elsajátítani a könyvből, mint amennyit ígért.

Ami viszont nekem nagyon tetszett a kötetben, hogy totálisan hétköznapi helyzeteket vesz alapul, ezekre pedig hétköznapi, trükköktől mentes megoldást kínál. A könyv vége volt egy picit száraz, és számomra irreleváns, mert ott már vállalati, céges dolgokról volt szó, viszont alapvetően egy könnyen emészthető, érdekes, és informatív könyvről van szó, ami mindenképpen érdekes és kellemes olvasmány lehet azoknak, akik hasonlóan érdeklődnek a pszichológia, vagy a viselkedéselemzés után.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Egyetértesz? Vagy hiányérzeted van a bejegyzéssel kapcsolatban? Írd meg! Minden megjegyzésnek örülök, mindig kíváncsi vagyok, hogy ti mit gondoltok :)