2017-11-24

Fekete Judit – Az ​őrület határán

FÜLSZÖVEG: Lili egy menő multinál dolgozik, és talpraesett marketingesként megszokta, hogy minden problémát gyorsan megold. Csakhogy egy nap behívják a tárgyalóba, és bizony, AZT a hírt közlik vele.

Munkanélküli lett.

Nincs mese, ideje új állás után nézni.

Fergeteges rodeó indul a magyar valóságban.

Elgondolkozik, legyen-e belőle aloe vera mlm ügynök, vagy elfuserált cukrász. Sofőr. Virágáruslány. Hallgasson-e a volt kollégára, aki felhívja a Nagy Ötlettel?

Várjon az igazira vagy vállaljon átmeneti munkát? Adja fel az álmait? És az elveit?

Miközben naplót ír, vagy épp lelkesen blogol, mellékesen várja a nagy Őt is, de főleg kicsiket talál.

Ám az Élet gyakran meglepőbb, mint gondolnánk…

A hol szomorkás, hol kacagtató történet üdítő színfoltja nemcsak a hazai könyvpiacnak, hanem lelket feltöltő olvasmány mindazoknak, akik épp hasonló cipőben járnak.


INFORMÁCIÓ:
Kiadó: KÖNYVMOLYKÉPZŐ KIADÓ KFT.
Oldalak száma: 192
Borító: PUHATÁBLÁS, RAGASZTÓKÖTÖTT
Súly: 232 g
ISBN: 9789634571445
Nyelv: MAGYAR
Kiadás éve: 2017
Sorozat: ARANY PÖTTYÖS

SZERINTEM: Nos, bevallom őszintén, hasonló cipőben jártam, mint Lili, így elsősorban ezért is voltam kíváncsi a könyvre. Nyilván nem munkakeresési tippeket vártam, csak szerettem volna, ha nem vagyok egyedül a problémámmal. Nos, ez pipa, meg egy csomó más dolog is, ami amolyan igazán pozitív meglepetés volt számomra, mert tényleg nulla elvárással és információval ugrottam neki az olvasásnak.

Ez egy hihetetlenül szórakoztató és vicces könyv, sokszor felröhögtem hangosan is, amikor olvastam. Azért nem gondoltam, hogy a munkakeresés szülhet ennyire szürreális helyzeteket (persze, a  nagy része fikció, tudom, tudom), és azt sem gondoltam volna, hogy egy ilyen, naplóbejegyzésekként szerkesztett könyv ennyire gördülékenyen és könnyen olvasható volt. Mert bizony egyszerűen faltam az oldalakat – még azokat is, amik inkább átvezetésre szolgáltak –, bár ezekből szerencsére kevesebb volt. Nagyon szerettem Shulcz karakterét, szerintem ő volt a legzseniálisabb a történetben.

Ja, egyébként apám reggel hétkor képes volt felhívni. Dühösen mesélte, hogy a „francos újságírója” előző nap este kilenc óra huszonhatkor hívta őt fel, hogy megkérdezze, vállal-e egy beszélgetést rólam. Apán dühösen lecsapta, mondván este nyolc után még a feleségével sem vállal beszélgetést, nemhogy a „firkászokkal”

Fekete Juditnak remek stílusa van, könnyed és szórakoztató, ugyanakkor nagyon tetszett, hogy ha az olvasó tényleg egy picit a sorok mögé néz, vagy belegondol ebbe az egész munkakeresési hacacáréba, akkor kiderül, hogy mégsem annyira cukormázas dolog, ahogy elsőre tűnik. Tipikusan az az eset, amikor egy tragikusnak mondható helyzetet optimistán és sok-sok humorral is meg lehet közelíteni, így pedig teljesen más lesz nem csak a végkifejlet, hanem maga a folyamat is.

A szöveg egyébként engem megtévesztett kicsit, mert ugye blogról is van szó benne, amit lázasan elkezdtem keresni olvasás közben, annyira kíváncsivá tett, majd pedig később esett le, hogy hello Tekla, könyvet olvasol, valószínűleg nincs fent a neten a keresett oldal 😀 Ó igen, és volt még egy dolog, amit szeretnék mindenképp kiemelni, mégpedig a "rejtély" a különös telefonszámmal, remek csavar volt, kis szívmelengető a végén, bár ugye azt sem mondanám, hogy olyan volt a sztori, amihez utolsó kapaszkodóként mindenképp kellett a happy end, bár tény, hogy jól passzol, és a végét is szerettem.

Összességében nagy meglepetés ez a könyv; jött, látott, és győzött nálam, nagyon rég nem nevettem még ennyit olvasás közben. Munkakeresőknek és a humort kedvelőknek remek választás, de igazából nem hiszem, hogy lenne olyan, akinek egyáltalán nem tetszene.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Egyetértesz? Vagy hiányérzeted van a bejegyzéssel kapcsolatban? Írd meg! Minden megjegyzésnek örülök, mindig kíváncsi vagyok, hogy ti mit gondoltok :)