2017-11-21

„Hogy tudsz ennyit olvasni?”


Erre a kérdésre mondjuk ebben a pillanatban szimplán inkább rávágnám, hogy jelenleg épp azt érzem, hogy alig olvasok, sokszor idő- és energia hiányában, de ha belegondolok, akkor mégis többet, mint az átlag ember. Nincs ebben semmi ördöngösség, semmi trükk, csak szimplán sokszor a könyvek jobban érdekelnek, mint bármi más, így meg aztán nem nehéz. Viszont hogy valami konkrétabbat is tudjak mondani, összeszedtem néhány olyan dolgot, ami ennél egy kicsit kézzelfoghatóbb.


3-as metró, te csodás, ahol vagy sötét van, vagy úgy rázol, hogy a szemüvegem is leesik a fejemről

Bizony, a BKV az első olyan helyszín, ahol igyekszem olvasni. Sokszor minden fennakadás nélkül megy, ha pedig az utazóközönség összetétele esetleg meggátolná, akkor is mindig van nálam füles, és voilá! Aztán a fent említett okok már érdekesebbek, mert hogy a hármas metrót sűrűn használom, így viszonylag sajnos sűrűn tapasztalom, hogy vannak olyan kocsik, amik gyakorlatilag sötétek, nem lehet bennük olvasni, vagy mondjuk KÖKI és Határ út között úgy ráz, hogy az ember azt hinné, a sínről is leesik mindjárt a metró. Ezt leszámítva egyébként szerintem a tömegközlekedés az a holt-idő, amikor vagy ismerőssel beszélgetsz (ami szerintem ritka), vagy zenét hallgatva bámulsz ki a fejedből, telefont nyomkodsz, vagy mondjuk olvasol. Cirka egy óra alatt, míg beérek a munkahelyemre úgy 20-40 oldalt tudok elolvasni, ha ezt beszorzod kettővel (mert ugye haza is szoktam jönni), az már nem kevés. Tulajdonképpen amikor nehezített is a terep a fent említett okok egyike miatt, akkor is ez a legkényelmesebb, hiszen ha egyhuzamban többet utazol (ergó nem kell átszállnod), akkor jobb esetben nem is kell megakadnod olvasás közben.

Az introvertáltság nem betegség

Introvertált vagyok, ráadásul nem kis százalékban (volt egyszer ez a 16 személyiségteszt, ott kiadott százalékot is), így nekem a pihenés, a feltöltődés inkább abban merül ki, hogy otthon begubózok a kis világomba, és javarészt olvasok, mint hogy mondjuk egy hosszú hét után még x másik emberrel legyek együtt. Utóbbi persze, előfordul, ha úgy hozza a helyzet, de inkább nyuggerben tolom, azaz könyv, tea/kávé, és egy kis zene. Ha egy ilyen délutánt vagy estét veszünk alapul, akkor az sem kevés, még ha ez nem is mindennapos.


Azok a lopott percek, mielőtt elalszom

Bizony, néha tényleg lopott percek, magamtól, mert nem, ez most túl érdekes, nem akarok még aludni, holott már bele-belebólintok a lapokba. Vannak, akik tévéznek elalvás előtt, és vagyok én, akinek nincs is készüléke, na, én inkább fogok egy könyvet, és addig olvasok, amíg nem érzem azt, hogy most már ideje lenne letenni, és aludni. Az szintén egy plusz pont, hogy akár nyomtatott, akár ekönyvet forgatsz alvás előtt, megnyugtatóbb, mint akármelyik elektronikai eszköz képernyőjét bámulni.

Várakozás közben, és az egyetemen

Várni a BKV-ra, orvosnál, az egyetemen, vagy gyakorlatilag bárhol, na, ilyenkor egy könyv életmentő lehet. Nyilván ekkor benne van a pakliban, hogy pár perces időközönként megszakítanak, amit én speciel utálok, de mégis jobb megoldás, mint perceken, órákon keresztül malmozni, és folyton az órádat csekkolni, hogy mikor lesz már vége az unalomnak.
A másik érdekes rész jelenleg az egyetem, amikor van, hogy 2 órát kell elsakkoznom két szeminárium/gyakorlat között, és nem mindig vagyok jó diák, aki a házijaival/tanulnivalóival foglalkozik egy jó regény helyett.


Én leginkább így olvasok mostanában, és nyilván nem verseny a dolog, nem érzem azt, hogy nekem "muszáj", szimplán csak sokkal gyorsabban telik az idő; ráadásul ha épp egy remek könyvet olvasol, akkor addig is előrébb juthatsz a történetben. Budapesten szerintem az utazás az, ami nagyon sok időt elvisz az ember életéből, és ezt érdemes eltölteni hasznosan, nyilván helyzettől függően. Szóval mindenkinek, aki valaha megkérdezi vagy megkérdezte, hogy Tekla, hogy tudsz ennyit olvasni?, itt vannak a válaszok 😊


2 megjegyzés:

  1. Ó, hogy tőlem is hányszor kérdezték ezt! Mintha egyfajta számonkérés lenne: miért nem töltöd "hasznosabb" dologgal a könyvekre szánt idődet? Miért nem sütsz, főzöl többet és ott van a mögöttes gondolat is, biztos a gyerekeitől veszi el az időt. :S Pedig ez olyan hülyeség. Ha valaki szeret valamit, talál időt arra, hogy tudjon vele foglalkozni. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hm, én szerencsére még soha nem kaptam meg, hogy "hasznosabb" dolgokra is fordíthatnám az olvasásra szánt időt, ezen most meglepődtem. Kicsit olyannak tartom ezt, mint amikor más pénztárcájában turkál pár ember, hogy miért erre vagy arra költi a pénzét, holott senkinek semmi köze hozzá.

      Törlés

Egyetértesz? Vagy hiányérzeted van a bejegyzéssel kapcsolatban? Írd meg! Minden megjegyzésnek örülök, mindig kíváncsi vagyok, hogy ti mit gondoltok :)